Se cunosc: tipul
angrenajului, treapta de precizie (3
10), duritatea flancurilor, poziția
axială a pinionului (fig. a);
factorii de lățime: ψm
= b/m; ψd = b/d1
(b = b2)
Se determină:
-
pentru
angrenaje cilindrice,
a. KHβ
din tab. a,
b. KFβ din fig. b;
-
pentru angrenaje conice,
a. KHβ = 1,5 - pentru danturi
bombate pe lățime (contact punctiform) sau
KHβ = 1,5 KHβe (Calc.0), unde KHβe se
adoptă din tab. b;
b. KFβ
= KHβ
|
|
|
Tab. a
|
Duritatea flancurilor dinților
|
Treapta de precizie a angrenajului
|
Poziția pinionului față de reazeme (fig. a)
|
KHβ
|
HB1 ≤
350
|
5; 6
5
8
5
10
7
10
9; 10
|
2
1; 2
1; 2; 3
1; 3
3
|
1 + 0,1 ψd
1 + 0,15 ψd
1 + 0,25 ψd
1 + 0,35 ψd
1 + 0,5 ψd
|
HB1 >
350
|
5; 6
5
8
5
10
7
10
9; 10
|
2
1; 2
1; 2; 3
1; 3
3
|
1 + 0,2 ψd
1 + 0,3 ψd
1 + 0,5 ψd
1 + 0,7 ψd
1 + ψd
|
|

Fig. a

|
Fig. b
Tab. b
Domeniul de utilizare
|
Poziția roților față de lagăre
|
Una din roți este dispusă în consolă (poz. 3 în fig.
a)
|
Ambele roți sunt dispuse în consolă
|
KHβe
|
Autovehicule
|
1,1
|
1,25
|
Transmisii
industriale (reductoare)
|
1,25
|
1,5
|
|
|